مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 03:402021-03-04اقتصادي

پاسکاری سد کوهبرد بین وعده ها و کمبود اعتبار


با گذشت 10 سال از شروع عملیات سد خاکی شهید دلنسب وعده های نا تمام دولت در بهره برداری از این پروژه جهش تولید در کوهبرد خاک می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، احداث سد خاکی شهید ابوالفتح دلنسب سال 1390 در کوهبرد از توابع بخش مرکزی شهرستان آغاز شد.

این سد ظرفیت ذخیره سالانه 2 و نیم میلیون متر مکعب آب را دارد که با بهره برداری از آن بیش از 350 هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست آبیاری می شوند.

سد کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه های مهم حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در حال اجرا است و با توجه به اهمیت آن امسال در لیست پروژه های به صورت مستقیم و غیر مستقیم از نتایج به سرانجام رسیدن این طرح مهم است؛ اگر به بهره برداری برسد.

    سد خاکی کوهبرد با گذشت یک دهه از شروع عملیات همچنان در کلکسیون وعده های ناتمام دولت مانده و به بهره برداری نرسیده است.

  این در حالی است که این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به خاطر مطالبات پیمانکار و کمبود اعتبار با وجود نزدیک شدن به وعده آبگیری در انتظار مانده است.

الیاس تاج الدینی 29 دی ماه امسال در بازدید نماینده ولی فقیه از این پروژه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست و بهره برداری را 150 میلیارد ریال دانست و گفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسکاری سد کوهبرد بین وعده ها و کمبود اعتبار

پاسکاری سد کوهبرد بین وعده ها و کمبود اعتبار