مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 02:502021-03-03سياسي

دکتر محمد مصدق که بود؟/وی در چه مناصبی مشغول شد؟/مصدق چگونه از دنیا رفت؟


دکتر محمد مصدق متولد سال 1258 یا 1261 در محله سنگلج تهران است و گرچه شاید بیشتر مردم او را به واسطه نخست وزیری ایران می شناسند اما وی نمایندگی مردم در مجلس شورای ملی، - دکتر محمد مصدق در 29 اردیبهشت 1258 یا 26 خرداد 1261 در محله سنگلج تهران به دنیا آمد.

او هشت دوره نمایندگی مجلس شورای ملی، دو دوره نخست وزیری، وکالت و وزارت را تجربه کرد و سرانجام در حالی که در حبس به سر می برد، تحت نظر ماموران امنیتی بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان نجمیه تهران درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس، در راستای شناساندن بزرگان عرصه سیاست این مرز و بوم و کسانی که در راستای اعتلای نام ایران کوشیدند، در این صفحه بر آنیم که این شخصیت های شاخص را به مخاطبان معرفی کنیم و مطالب منتشرشده قطره ای است از دریای حوادث متفاوت زندگی شان که به قدر وسعمان است.

باشد که مفید فایده افتد.

این قسمت به زندگی دکتر محمد مصدق که در دوره های مختلف نماینده مجلس و نخست وزیر ایران بود و برنامه ملی شدن صنعت نفت را در کارنامه خود ثبت کرده، اختصاص دارد.

این مطلب به بهانه سالروز درگذشتش منتشر می شود.

زندگینامه دکتر محمد مصدق مصدق در 29 اردیبهشت 1258 (مطابق با شناسنامه) یا 26 خرداد 1261 (طبق محاسبه برخی مورخان) در محله سنگلج تهران به دنیا آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر محمد مصدق که بود؟/وی در چه مناصبی مشغول شد؟/مصدق چگونه از دنیا رفت؟

دکتر محمد مصدق که بود؟/وی در چه مناصبی مشغول شد؟/مصدق چگونه از دنیا رفت؟