مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 02:152021-03-03پزشكي

راهی برای کاهش خستگی شیمی درمانی


بررسی های یک مطالعه نشان داد تجویز خوراکی ملاتونین می تواند، خستگی ناشی از شیمی درمانی و پرتودرمانی را در بیماران مبتلا به سرطان پستان کاهش دهد.

- بررسی های یک مطالعه نشان داد تجویز خوراکی ملاتونین می تواند، خستگی ناشی از شیمی درمانی و پرتودرمانی را در بیماران مبتلا به سرطان پستان کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از شایع ترین و ناتوان کننده ترین عوارض جانبی در بیماران سرطانی که تحت درمان شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار می گیرند، خستگی است.

این مشکل عملکرد فردی و کیفیت زندگی بیمار را مختل می کند و با این حال مکانیسم زمینه ساز این خستگی هنوز به طور کامل روشن نشده است.

بررسی ها نشان داده که بیماران مبتلا به سرطان به طور کلی سطوح پایین تری از ملاتونین را دارند.

ملاتونین؛ یک هورمون با الگوی ترشح شبانه و دوره ای است که از غده هیپوفیز ترشح می شود و در تنظیم عملکرد غدد درون ریز و تعدیل ریتم شبانه روزی انسان دخیل است.

با توجه به تاثیری که ملاتونین در خستگی ناشی از پرتودرمانی و شیمی درمانی می تواند داشته باشد؛ پژوهشگران تاثیر داروی ملاتونین را بر بیماران مبتلا به سرطان پستان بررسی کردند.

برای انجام این مطالعه 42 نفر از زنان مبتلا به استیج یک تا سه سرطان پستان که در مرکز آموزشی درمانی بعثت و مرکز خیریه تشخیصی و درمانی مهدیه شهر همدان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی برای کاهش خستگی شیمی درمانی

راهی برای کاهش خستگی شیمی درمانی