مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 22:002021-03-03سياسي

پیگیری برای ثبت جهانی دریاچه «گهر»


با توجه به جاذبه های طبیعی، گردشگری و پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی در لرستان، امیدواریم ثبت جهانی را با دریاچه «گهر» شروع کنیم.

- خرم آباد- رییس سازمان زمین شناسی گفت: با توجه به جاذبه های طبیعی، گردشگری و پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی در لرستان، امیدواریم ثبت جهانی را با دریاچه گهر شروع کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا شهیدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی معادن لرستان اظهار داشت: در رابطه با بحث ژئوپارک ها سازمان زمین شناسی در گذشته فعالیت های خیلی خوبی را در سطح ملی انجام داده است.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه ما تجربه ثبت جهانی ژئو پارک جزیره قشم را انجام دادیم به این فکر افتادیم که در همه مناطق ایران که این پتانسیل وجود دارد فعالیت خود را بیشتر کنیم، بالغ بر 30 منطقه در کشور شناسایی شده، در چند منطقه به طور ویژه در مورد آنها فعالیت می کنیم و امیدواریم به زودی آنها را علی رغم سختی موضوع، ثبت جهانی کنیم.

معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی، و اکتشافات اظهار داشت: با توجه به جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری و پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی در استان لرستان، امیدواریم ثبت جهانی را در لرستان با دریاچه گهر شروع کنیم و به تدریج این موضوع را گسترش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری برای ثبت جهانی دریاچه «گهر»

پیگیری برای ثبت جهانی دریاچه «گهر»