مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 21:452021-03-03اقتصادي

عدم استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه صادرات


مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر، گفت: از ظرفیت بنادر ایرانی دریای خزر به صورت کامل در حوزه صادرات استفاده نمی شود و این مهم با تمرکز روی ریل و جاده جلو رفته است.

- داود تفتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: کشتیرانی دریای خزر با مالکیت بیش از هزار کانتینر شامل کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت یخچالی در تمامی بنادر شمالی ایران شامل استانهای گیلان و مازندران، خطوط منظم حمل کانتینری داشته و می تواند یک نقطه قوتی برای صادرات استان باشد.

مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر تصریح کرد: برای توسعه و رشد صادرات کانتینری اولین کشتی کانتینری جهت حمل کانتینر از مسیر بندر فریدونکنار به بندر آکتائو در کشور قزاقستان در روزهای آینده با ظرفیت 10 تیو کانتینر یخچالی و 40 کانتینر خشک بارگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون از ظرفیت بنادر ایرانی دریای خزر به صورت کامل در حوزه صادرات استفاده نمی شود و این مهم با تمرکز روی ریل و جاده جلو رفته است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت تمام بنادر حاشیه دریای خزر استفاده کنیم، حجم کانتینری صادرات ما به کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر به بیش از 4 هزار تیو (T E U) در ماه برای شروع خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه صادرات

عدم استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه صادرات