مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 20:352021-03-03سياسي

فرهنگ عمومی در استفاده از منابع طبیعی بسیار پایین است


یکی از مراجع تقلید بااشاره به سودجویی برخی افراد در قطع و فروش درختان گفت: فرهنگ عمومی در استفاده از منابع طبیعی بسیار پایین است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله مکارم شیرازی عصر چهارشنبه در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نکاتی در خصوص منابع طبیعی و ضرورت صیانت از آنها برای نسل های آینده گفت: باید به دو مسأله توجه داشته باشیم؛ نخست آن که منابع روی زمین را متعلق به نسل موجود ندانیم و آنها را برای آیندگان نیز حفظ کنیم و دیگر آن که منابع طبیعی نامحدود نیست و باید با توجه به محدودیت هایی که این منابع دارد از آنها بهره برداری صحیح داشته باشیم.

وی افزود: این که در سیره ائمه معصومین (ع) آمده است که اگر برایشان آبی می آوردند، نیمی را می نوشیدند و نیم دیگرش را در گوشه ای قرار می دادند تا بار دیگر از آن استفاده کنند برای ما یک درس است که بدانیم نباید حتی به اندازه نصف لیوانی هم آب را اسراف کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه همگان باید در حفظ منابع طبیعی نهایت دقت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: گاهی با انجام کارهای مختصر در زمینه حفظ منابع طبیعی می توان بهره زیادی برد؛ با کاشت گونه های گیاهی سازگار با آب کم و هوای گرم در مناطق خشک و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ عمومی در استفاده از منابع طبیعی بسیار پایین است

فرهنگ عمومی در استفاده از منابع طبیعی بسیار پایین است