مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 12:352021-03-03اقتصادي

تیلاپیاها پرواز نمی کنند، مساله این است!


پس از پافشاری رییس سازمان محیط زیست بر پرورش ماهی تیلاپیا در استان های مرکزی کشور با این ادعا که تیلاپیاها پرواز نمی کنند، باز هم پای کلانتری به دادسرای کارکنان دولت باز شد.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه جامعه: حدود 11 سال موضع اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ناظر بر ممنوعیت تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا بود.

طی این سال ها در مکاتبات مختلف رؤسای سازمان محیط زیست با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان بازرسی تاکید شده بود که از همه ابزارهای حقوقی، قوانین داخلی تا کنوانسیون جهانی همچون کنوانسیون تنوع زیستی و ابزارهای فنی در جهت ممنوعیت پرورش ماهی تیلاپیا استفاده کنند تا پای این ماهی به آب های ایران باز نشود.

چراکه ماهی تیلاپیا به استناد منابع بین المللی و اظهار نظر اتحادیه انجمن های علوم زیستی، اساتید دانشگاه شهید بهشتی و اساتید دانشگاه تهران و … ماهی مهاجمی است که دلایل مختلف پرورش و تکثیر آن به صلاح کشور نیست.

این موضع سختگیرانه علاوه بر سازمان محیط زیست در دیگر دستگاه ها از جمله سازمان بازرسی، وزارت نیرو و بخش هایی از وزارت جهاد کشاورزی نیز حکم فرما بوده و آنها تاکید بر ممنوعیت تکثیر این ماهی داشته اند و حتی وزارت نیرو، تکثیر و پرورش این ماهی را در مخازن سدهایی که تأمین کننده آب شرب هستند را موجب آلودگی آب شرب دانسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیلاپیاها پرواز نمی کنند، مساله این است!

تیلاپیاها پرواز نمی کنند، مساله این است!