مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 11:552021-03-03ورزشي

آیا «هیولای هور» گونه جدیدی از افعی هاست؟


درپی انتشار اخباری مبنی بر کشف یک گونه جدید افعی در تالاب هورالعظیم در صفحه اینستاگرامی محیط بان پیشین دشت آزادگان که آن را «هیولای هور» نام نهاده است، - درپی انتشار اخباری مبنی بر کشف یک گونه جدید افعی در تالاب هورالعظیم در صفحه اینستاگرامی محیط بان پیشین دشت آزادگان که آن را هیولای هور نام نهاده است، یک خزنده شناس گفت: این مار افعی گرزه نام دارد و بیش از 100 سال است که شناخته شده و مشاهده آن کشف جدیدی نیست.

خسرو رجبی زاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشتباه خواندن ادعای این محیط بان پیشین مبنی بر اینکه این افعی گونه ای است که با تازگی کشف شده است، گفت: این محیط بان با یک تیم تحقیقاتی بین المللی آلمانی، عراقی و ایرانی همکاری داشت که مقاله ای را در ژورنال Sauria که در زبان لاتین به معنی مارمولک یا سوسمار است، منتشر کردند.

در عنوان این مقاله آمده است که یک طرح و رنگ عجیبی از افعی گرزه در تالاب هورالعظیم و مناطق مجاور آن در عراق مشاهده شده است.

وی ادامه داد: در این گزارش به این موضوع اشاره شده که در تالاب هورالعظیم صرفا طرح و رنگ عجیبی از افعی گرزه به رنگ قرمز روشن یا آجری مشاهده شده است و اشاره ای نشده که گونه مشاهده شده، جدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «هیولای هور» گونه جدیدی از افعی هاست؟

آیا «هیولای هور» گونه جدیدی از افعی هاست؟