مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 11:552021-03-03بين الملل

ترکیه تغیییر رفتار خود در قبال فرانسه را در عمل نیز نشان بدهد


وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی با اشاره به اینکه ترکیه انتقاد و اهانت به پاریس را متوقف کرده عنوان داشت که برای بهبود روابط، آنکارا باید در عمل نیز تغییر رفتار خود را نشان بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، امروز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: ترکیه اهانت به فرانسه و اتحادیه اروپا را متوقف کرده اما تا زمانیکه آنکارا اقدامات واقعی در این رابطه انجام ندهد روابط ما همچنان شکننده خواهد بود.

لودریان که در مجلس فرانسه سخنرانی می کرد در ادامه افزود: دیگر از اهانت خبری نیست و گفتارها خیلی اطمینان بخش شده اند اما ترکیه باید در عمل نیز تغییر رفتار خود را نشان بدهد.

به گفته وزیر خارجه فرانسه، اقدام ترکیه در خارج کردن کشتی اکتشافی از دریای مدیترانه و همچنین تمایل برای مذاکره با یونان نشانه های مثبتی از تغییر رویه آنکارا هستند.

روابط ترکیه و فرانسه در سال گذشته به دلیل مداخله پاریس در تحولات مدیترانه شرقی و انتقاد از اقدامات ترکیه در این منطقه به سردی گرایید و مقامات دو کشور انتقادات تندی را متوجه یکدیگر کردند تا جاییکه حتی برخی رسانه ها و کارشناسان از احتمال بروز درگیری نظامی بین ترکیه و فرانسه سخن می گفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه تغیییر رفتار خود در قبال فرانسه را در عمل نیز نشان بدهد

ترکیه تغیییر رفتار خود در قبال فرانسه را در عمل نیز نشان بدهد