مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-03دانش

نرخ رشد جمعیت در سال 99 به 75 صدم درصد رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد محمودی، رییس کمیته مطالعات و پایش سیاست های جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی با ابراز نگرانی نسبت به کاهش رشد جمعیت در کشور عنوان کرد: - محمودی عنوان کرد: بر اساس آمار ثبت احوال از موالید 10 ماهه 99، در خوشبینانه ترین حالت برای ماه های باقی مانده، نرخ رشد جمعیت در پایان سال به 75 صدم درصد خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد محمودی، رییس کمیته مطالعات و پایش سیاست های جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی با ابراز نگرانی نسبت به کاهش رشد جمعیت در کشور عنوان کرد: در چندسال اخیر با کاهش شدید نرخ باروری روبرو بوده ایم به طوری که تعداد فرزندان نسبت به هر زن در سال 98 به عدد 7/1 (یک و هفت دهم) رسیده است، این در حالی است که نرخ باروری در سال 65 یعنی پیش از تدوین برنامه اول، 6 ونیم فرزند بوده است.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ رشد جمعیت و باروری در سال های 60 تا 65، برنامه اول توسعه با هدفگذاری رسیدن به 4 فرزند برای هر مادر و کاهش رشد جمعیت در سال 90 تدوین شد، اما این هدف در سال 1371 محقق شد.

این کاهش رشد جمعیتی ادامه داشت تا این که در سال 79 به 1/2 (دو و یک دهم) فرزند رسیدیم که در دانش جمعیت شناسی خط قرمز محسوب می شود چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ رشد جمعیت در سال 99 به 75 صدم درصد رسید

نرخ رشد جمعیت در سال 99 به 75 صدم درصد رسید