مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:002021-03-03اقتصادي

بررسی تاثیر ورود 9000 میلیارد تومان پول به بورس/ صف نشینی نتیجه وجود دامنه نوسان


بورس در ماه های گذشته دستخوش تصمیماتی بوده است که بعد از گذشته چند روز یا چند هفته اشتباه بودن این تصمیمات مشخص شده و بازار سرمایه به همان روش قبلی بازگشته است.

- سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته های گذشته و با تغییر ریاست سازمان دوباره در مسیر تصمیماتی قرار گرفته است که نه تنها حل کننده مشکلات بورس نیست، بلکه مانند گذشته حتی به عنوان مسکّن نیز نمی تواند بخشی از دردهای سهامداران خرد را نیز برطرف کند.

تغییر دامنه نوسان به دامنه نامتقارن از دو هفته پیش در حالی آغاز شده است که در 14 روز گذشته که بورس باز بوده است، تنها دو روز شاخص کل مثبت بوده است و در 12 روز باقی مانده شاخص در حال افت بوده است.

روند شاخص هموزن هم به همین ترتیب ولی کمی متعادل تر بوده است.

8 روز منفی و 6 روز مثبت در روند شاخص هموزن نشان می دهد، بازار سرمایه ایران واکنش مناسبی به تغییر دامنه نوسان نشان نداده است.

* صف نشینی نتیجه وجود دامنه نوسان یکی از اتفاقات رخ داده در زمانی که دامنه نوسان در بازار سرمایه ایجاد می شود، شکل گیری پدیده صف نشینی در بورس است.

این مساله می تواند مشکلات زیادی را برای بورس ایجاد کند.

بسیاری از کارشناسان خالی نشدن هیجان خرید و فروش در زمانی که دامنه نوسان  وجود دارد و محدود است را یکی از اصلی ترین معضلات ایجاد این محدودیت می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تاثیر ورود 9000 میلیارد تومان پول به بورس/ صف نشینی نتیجه وجود دامنه نوسان

بررسی تاثیر ورود 9000 میلیارد تومان پول به بورس/ صف نشینی نتیجه وجود دامنه نوسان