مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-03بين الملل

گفت وگوی وزیران خارجه قطر و آمریکا درباره روند صلح افغانستان


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، وزیر خارجه ایالات متحده با همتای قطری خود به منظور تسهیل در روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، وزیر خارجه ایالات متحده با همتای قطری خود به منظور تسهیل در روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی اعلام کرد که گفتگو بین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطری صورت گرفته که زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان قرار است با نمایندگان طالبان در دوحه، قطر و در روزهای آتی و با هدف پیشبرد مذاکرات بین افغان ها دیدار کند.

دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در حال بررسی این مساله است که آیا باید خروج نیروهای این کشور از افغانستان را بعد از اول مه به تاخیر بیندازد یا نه؛ این بخشی از توافق صلح بین آمریکا و طالبان در فوریه گذشته میلادی در دوحه بود.

روز یکشنبه، طالبان به آمریکا هشدار داد که به توافق به دست آمده بین این گروه شبه نظامی و دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا پای بند باشد در غیراینصورت، باید پیامدهای آن را بپذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی وزیران خارجه قطر و آمریکا درباره روند صلح افغانستان

گفت وگوی وزیران خارجه قطر و آمریکا درباره روند صلح افغانستان