مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 05:252021-03-03اجتماعي

نقش محوری مردم در کاهش آلودگی هوا/ شهرداری قدمی برای سنجش هوای شیراز برنداشته است


نقش بی بدیل مردم در کاهش آلودگی هوای شهر در کنار تلاش مسئولین برای حل کاستی ها، می تواند مانع از به تنگی نفس افتادن کلانشهر شیراز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آلودگی هوا یکی از بحران مهم پیش روی انسان ها است که با افزایش روند شهرنشینی و توسعه صنعتی و به تبع آن استفاده حداکثری از منابع آنهم در شهرهای بزرگ شدت بیشتری یافته است.

در گزارش پیشین خبرگزاری فارس با عنوان چتر خاکستری بر سر شهروندان شیرازی/ به تعویق انداختن خروج کارخانه ها از شیراز به بهانه معیشت کارگران به بررسی آلایندگی کارخانه ها و موانع پیش روی خروج آنها در شهر شیراز پرداختیم و در این گزارش ابعاد دیگری از آلودگی هوا و عوامل کرونا درگیر باشیم، داشته باشد.

به منظور حفظ سلامت و حیات سالم افراد، حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک از حقوق اصلی جامعه بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است که طبق شاخصی به نام AQI مورد بررسی قرار می گیرد.

شاخص AQI بر اساس 0 تا 50 هوای پاک، 50 تا 100 هوای متوسط، 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای عموم مردم، 200 تا 300 هوای بسیار ناسالم و بالاتر از 300 هوای خطرناک طبقه بندی می شود.

مهم ترین عوامل آلوده کننده هوای کلانشهر شیراز معاون نظارت و پایش محیط زیست استان فارس در گفت و گو با خبرنگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش محوری مردم در کاهش آلودگی هوا/ شهرداری قدمی برای سنجش هوای شیراز برنداشته است

نقش محوری مردم در کاهش آلودگی هوا/ شهرداری قدمی برای سنجش هوای شیراز برنداشته است