مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 04:352021-03-03اجتماعي

تلفات پرندگان مهاجر به بیش از 20 هزار قطعه رسید


تنش تالاب میانکاله سی و چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت و بر اساس اطلاعیه صادر شده، تاکنون، 20 هزار و 492 از پرندگان مهاجر، در این تالاب تلف شدند.

- بر اساس اطلاعیه اداره کل محیط زیست مازندران، با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی در روز سه شنبه دوازدهم اسفند ماه 99 نیز با اعزام اکیپ های از محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام شد.

در این عملیات، 1066 قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و کشیم تلف شده از سطح خلیج و ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

بر این اساس و با احتساب تلفات 33 روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به 20 هزار و 492 قطعه رسیده است.

قابل ذکر است، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده توسط چندین گروه با استفاده از قایق، تراکتور و همچنین بصورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی داخل تالاب و خلیج انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اطلاعیه 121299سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با رخداد تلفات پرندگان حیات وحش تالاب میانکاله و پس از سیر مطالعات گسترده در 12 فرمت مشخص و آلگوریتم آزمایشگاهی در محورهای 6 گانه بیماری های فرامرزی بر اساس تست های پیشرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات پرندگان مهاجر به بیش از 20 هزار قطعه رسید

تلفات پرندگان مهاجر به بیش از 20 هزار قطعه رسید