مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 04:052021-03-03بين الملل

مکرون خواستار ازسرگیری گفت وگوهای برجامی شد


کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با حسن روحانی رییس جمهوری ایران خواستار «ازسرگیری گفت وگو با همه طرف های برجام» شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، کاخ الیزه سه شنبه شب اعلام کرد: مکرون پس از آنکه تلاش های سال گذشته فرانسه با شرکایش را برای رسیدن به یک راه حل از طریق مذاکره یادآور شد، تاکید کرد که مهم است ایران تحرکاتی فوری و روشن داشته باشد تا گفت وگو با همه طرف های برجام ازسرگرفته شود.

به نوشته رویترز، مکرون در سال 2019 میلادی تلاش کرد تا واشنگتن و تهران را به میز مذاکره بازگرداند و معیارهایی برای گفت وگوهای گسترده تر در آینده تعیین کند.

وی ماه گذشته خود را یک میانجی صادق معرفی کرد.

براساس این گزارش، مکرون با ابراز نگرانی از تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش گفت: حیاتی است که ایران به تعهداتش و همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در گفت وگو با مکرون از برجام به عنوان یک توافق چند جانبه بین المللی با طرف های مشخص که با قطعنامه 2231 شورای امنیت تثبیت شده، نام برد و گفت: برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست و تنها راه حفظ و احیای آن نیز لغو تحریم ها از سوی آمریکا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکرون خواستار ازسرگیری گفت وگوهای برجامی شد

مکرون خواستار ازسرگیری گفت وگوهای برجامی شد