مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 20:452021-03-02اقتصادي

تولید چهار هزار و 500 تن فرآورده های گیاهی در کردستان


مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: چهار واحد فرآوری در استان بیش از چهار هزار و 500 تن انواع فرآورده های دارویی و عرقیات در سال جاری تولید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد مرادی اظهار کرد: در سال 99 بیش از چهار هزار تن گیاه دارویی در استان تولید شده است و کردستان از این لحاظ جزو استان های موفق کشور بوده است.

وی افزود: اغلب گیاهان دارویی کشت شده در استان شامل گل محمدی، موسیر، سیر، زعفران، سماق، گلرنگ، آویشن و سیاه دانه است و شرایط آب و هوایی مطلوب و اراضی مناسب زمینه لازم را برای توسعه هرچه بیشتر گیاهان دارویی در کردستان فراهم کرده است.

مرادی خاطرنشان کرد: چهار واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان فعال هستند که امسال چهار هزار و 500 تن عرقیات، شربت و قرص گیاهی تولید کرده اند.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: بدون شک با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر در زمینه تولید گیاهان دارویی می توان جایگاه استان را در کشور ارتقا داد و زمینه ساز اشتغال بیش از پیش جوانان در این عرصه شد.

مرادی خاطرنشان کرد: آموزش کشاورزان، پرداخت تسهیلات، اهدا بذر و نشا یارانه ای و بسترسازی مناسب به منظور ایجاد بازار خرید گیاهان دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید چهار هزار و 500 تن فرآورده های گیاهی در کردستان

تولید چهار هزار و 500 تن فرآورده های گیاهی در کردستان