مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 19:252021-03-02اقتصادي

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

- محمدفرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از سال گذشته سه طرح پیشران در بخش کشاورزی برای کردستان تعریف شد که تبدیل حدود 103 هزار هکتاری اراضی دیم به آبی، توسعه 50 هزار هکتاری باغات دیم و آبی و افزایش 13 هزار تنی تولید گوشت قرمز این سه طرح را شامل می شود که پیش بینی شده با تحقق این طرح ها در دوره های 5 و 10 ساله برای 50 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

وی افزود: کردستان از سال گذشته شروع به اجرای طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز کرده و براساس این طرح، افزایش 13 هزار تنی گوشت قرمز در دستور قرار گرفته که تاکنون 3 هزار تن، معادل 23 درصد آن محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در پایان سال پنجم این طرح میزان تولید گوشت قرمز استان از 27 هزار تن فعلی به 40 هزار تن می رسد تا گامی در تامین 13 درصدی واردات سالانه 100 هزار تنی گوشت قرمز کشور بردارد.

سپری یادآور شد: طبق برنامه 5 ساله طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز در کردستان قرار بود امسال 2 هزار و 600 تن به تولیدات استان اضافه شود که تاکنون 3 هزار تن از این برنامه محقق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در کردستان

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در کردستان