مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 14:202021-03-02بين الملل

حکومت مشارکتی با طالبان؛ نسخه جدید آمریکا برای افغانستان


خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان گزارش داد خلیلزاد در جریان سفر خود به کابل درباره ایجاد یک حکومت مشارکتی با طالبان با رهبران افغانستان گفت وگو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع می گویند که زلمی خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در جریان سفر به کابل درباره یک طرح حکومت مشارکتی با طالبان، با سیاستمداران این کشور از جمله رییس جمهور اشرف غنی گفت وگو کرده است.

خبرگزاری طلوع نیوز گزارش داد منابع نزدیک به حامد کرزی و عبدالله عبدالله می گویند که خلیل زاد مصوبه یک طرح حکومت مشارکتی را به سیاستمداران داده و گفته است که دیدگاه های شان را در باره این طرح هرچه زود با وی درمیان بگذارند.

این منابع می افزایند که خلیل زاد به سیاستمداران افغانستان همچنین گفته است که روند صلح در دوحه به حاشیه خواهد رفت و برای ایجاد یک حکومت مشارکتی که طالبان بخش آن خواهند بود، نشست بزرگ ملی و جهانی مشابه به نشست بن برگزار خواهد شد.

شهزاده مسعود، از نزدیکان حامد کرزی در این باره گفته است: مانند کنفرانس بن یک کنفرانس کلان بین المللی برگزار خواهد شد که طرف طالبان و جمهوریت به سطح رهبران در آن شرکت می کنند و در عین زمان جامعه جهانی از جمله آمریکا و کشورهای منطقه به یک موافقت سیاسی برسد که مشروعیت سیاسی را از جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت مشارکتی با طالبان؛ نسخه جدید آمریکا برای افغانستان

حکومت مشارکتی با طالبان؛ نسخه جدید آمریکا برای افغانستان