مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 10:572021-03-02دانش

ساخت هیدروژل هایی با کاربرد در صنعت پزشکی و تصفیه پساب های صنعتی


محققان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت هیدروژل هایی با قابلیت کاربرد در صنعت پزشکی و تصفیه پساب های صنعتی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سارا تراشی دانش آموخته دوره دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت سامانه های هیدروژلی بر پایه کاراجینان / پلیمرهای آکریلاتی، تقویت شده با گرافن که در قالب رساله دکتری اجرایی شد، عنوان کرد: امروزه با توجه به گسترش کاربرد هیدروژل های پلیمری به عنوان یکی از بیومواد مهم در صنایع پزشکی، سنتز هیدروژل هایی با خواص مکانیکی و به ویژه چقرمگی مناسب توجه محققان بسیاری را به خود جلب کرده است.

از طرفی، طراحی و ساخت هیدروژلی که بتواند میزان قابل توجهی از چقرمگی، قابلیت برگشت پذیری و خاصیت خود-ترمیمی را بطور همزمان ایجاد کند از جمله چالش های جدی در سنتز این دسته از محصولات است.

وی با اشاره به استفاده از روش سنتز هیدروژل ها با ساختار شبکه دوتایی (Double Network) به عنوان یک روش نوآورانه در این طرح، تاکید کرد: در تهیه هیدروژل های موردنظر از کاراجینان به عنوان یک پلیمر طبیعی حساس به دما برای تشکیل شبکه فیزیکی و از پلیمرهای آکریلاتی به منظور تشکیل شبکه شیمیایی استفاده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت هیدروژل هایی با کاربرد در صنعت پزشکی و تصفیه پساب های صنعتی

ساخت هیدروژل هایی با کاربرد در صنعت پزشکی و تصفیه پساب های صنعتی