مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 20:352021-03-01اقتصادي

چرا وزیر بهداشت گفت دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت کرد؟


با گذشت حدود پنج ماه از اجرای طرح «شهید سلیمانی» در راستای مقابله با بیماری کرونا، تا کنون بیش از 65 درصد جمعیت کشور غربال شده اند که این حرکت عظیم منجر به کاهش 70 درصدی بیماران مبتلا به کرونا شده است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد رضازاده: چند روز قبل بود که وزیر بهداشت در مراسم تقدیر از انگلیس و ایالات متحده بتوان به این نکته پی برد که ایران تا کنون در زمینه کنترل و مدیریت بیماری کرونا نمره قابل قبولی دریافت کرده است.

آبان ماه قبل بود که برای نخستین بار میزان ابتلا به بیماری کرونا، به قله 13 هزار و 53 بیمار رسید و برای چندمین بار رکورد ابتلای روزانه به کرونا جابه جا شد.

همچنین کرونا با گرفتن جان 486 بیمار، بی رحمی خود را به رخ کشید.

وضعیت شیوع بیماری در آن روزها به قدری نگران کننده بود که مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که وضعیت کرونا در کشور، هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده است .

*چرا کرونا در ایران اوج گرفت؟ یکی از دلایل اصلی اوج گیری بیماری کرونا در کشور، مبتلایان بدون علامت بودند، افرادی که از بیماری خود اطلاع نداشتند و با حضور در اماکن عمومی کرونا را به سالمندان و سایر افراد جامعه منتقل می کردند، برخی دیگر نیز که علائم خفیف بیماری را از خود نشان می دادند به دلیل گران بودن هزینه های تست کرونا از مراجعه به آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا وزیر بهداشت گفت دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت کرد؟

چرا وزیر بهداشت گفت دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت کرد؟