مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-01اقتصادي

ایجاد شرایط ویژه صادرات به سوریه/ ممنوعیتی برای صادرات کالا به سوریه نخواهیم داشت


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: با توجه به لزوم توسعه روابط تجاری ایران و سوریه پیشنهاد داده ایم تا بطور استثنا ممنوعیتی برای صادرات کالا به سوریه وجود نداشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کیوان کاشفی امروز در همایش فرصت های همکاری با سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ما یک عمق و و ارتباط استراتژیک حدود 50 ساله بین ایران و سوریه داریم اما هیچگاه بحث اقتصادی بین دو کشور بصورت جدی و کامل به دلایل مختلف شکل نگرفته است و همیشه در طی دو سال گذشته این سوال وجود داشته که چرا روابط اقتصادی ما به اندازه روابط سیاسی فعال نیست و چرا نزدیکی و علایق مردم دو کشور در قالب یک بسته اقتصادی شکل نگرفته است؛ لذا تحقق این مساله وظیفه بخش خصوصی دو کشور است.

  رییس اتاق مشترک ایران و سوریه اظهار داشت: در طول دو سال گذشته کارهای زیادی  در اتاق بازرگانی انجام شده و سوریه به عنوان یک مورد ویژه مورد توجه بوده و لذا به سرعت اتاق بازرگانی سوریه و ایران تشکیل شد.

  وی  با اشاره به برخی از چالش ها با سوریه گفت: اولین آن این است که سوریه نیز مانند ایران تحت تحریم است و این باعث شده که اقتصاد سوریه تا حدودی کوچک شود و لذا باید در همین سطح اقتصادی روابط داشته باشیم اگرچه معتقد هستیم که دیگر اوج بحث های تحریم در مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد شرایط ویژه صادرات به سوریه/ ممنوعیتی برای صادرات کالا به سوریه نخواهیم داشت

ایجاد شرایط ویژه صادرات به سوریه/ ممنوعیتی برای صادرات کالا به سوریه نخواهیم داشت