مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:102021-03-01سياسي

اظهارات جدید عراقچی درباره مساله قره باغ


معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که حضور گروه های ترویستی تکفیری در منطقه قره باغ نگرانی جدی جمهوری اسلامی است، افزود: از طرف تمام طرف ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سیدعباس عراقچی، امروز در همایش بین المللی قره باغ 17 ربیع، گفتمان برتر در سالن امین مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، با ذکر این مطلب که روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین جهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حد اعلای خود است، گفت: برای ما جمهوری آذربایجان یک کشور بسیار مهم در همسایگی جمهوری اسلامی است و روابط شایسته دو طرف ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با ذکر این مطلب که جمهوری اسلامی سیاست حسن همجواری را با تمام همسایگان خود دارد، تصریح کرد: این سیاست ظرفیت هایی برای بازیگری ایران برای حل مشکلات منطقه ای فراهم می کند.

البته باید در نظر داشت که منطقه قفقاز منطقه ای ویژه است و باید مختصات آن را به خوبی در سیاست گذاری ها در نظر گرفت.

وی افزود: منطقه قره باغ همواره پس از فروپاشی شوروی و استقلال جمهوری های آذربایجان و ارمنستان از شوروی به عنوان نقطه درگیری بوده است.

پس از شروع جنگ و اشغال مناطق قره باغ، گروه مینسک متشکل از تعدادی از کشورها به ریاست مشترک آمریکا، روسیه و فرانسه برای حل و فصل این اشغال شکل گرفت ولی این گروه در پیدا کردن یک راه حل ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات جدید عراقچی درباره مساله قره باغ

اظهارات جدید عراقچی درباره مساله قره باغ