مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:552021-03-01اقتصادي

ابراز امیدواری برای افزایش تجارت ایران و سوریه به یک میلیارد دلار


مدیرکل بین الملل وزارت راه و شهرسازی گفت: با اقدامات انجام شده امید می رود تا تجارت ایران و سوریه به یک میلیارد دلار دهه 80 بازگردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تیمور بشیر گنبدی امروز در همایش فرصت های همکاری با است.

  وی با بیان اینکه کار اقتصادی با سوریه دو مولفه خاص دارد بیان داشت: اول باید شرایط اقتصادی در سوریه و شرایط اقتصادی در داخل ایران را باید بدانیم و دوم اینکه برداشت کمیسیون مشترک این است که این  موضوع کاملا منشعب و تحت تاثیر ارائه بخش خصوصی است  لذا بنا به عمق روابط راهبردی،  دولت تمام قد از حضور در بازار اقتصادی سوریه حمایت می کند.

  مدیرکل بین الملل وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: در دهه 80 و قبل از بروز جنگ در سوریه روابط اقتصادی ایران و سوریه حدود یک میلیارد دلار بود و حتی شرکت های بزرگی در پروژه های بزرگ زیربنایی با سوریه فعالیت داشتند اما با توجه به شرایط فعلی این دورنما وجود دارد که دوباره بتوانیم به آن سطح از همکاری ها دست یابیم.

  وی افزود: مهم این است که شناخت از یکدیگر یک مقدار باید توسعه و رشد یابد و لذا ما سعی می کنیم هر چه در توان داریم انجام دهیم.

بشیر گنبدی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل عراق به کنوانسیون تیر پیوسته است و در حال عملیاتی کردن این موافقتنامه است و به عنوان گام بعدی 5 تا از دروازه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری برای افزایش تجارت ایران و سوریه به یک میلیارد دلار

ابراز امیدواری برای افزایش تجارت ایران و سوریه به یک میلیارد دلار