مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 07:202021-03-01سياسي

چند مقاله ایرانی در 10 سال گذشته باطل شده؟


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم درباره تعداد مقالات ایرانی باطل شده توسط نشریات بین المللی توضیح داد.

- جی پلاس، محسن شریفی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مقالات ایرانی در حوزه های مختلف در جهان بالای 64 هزار تعداد است که به صورت سالانه در نشریات معتبر بین المللی توسط دانشگاه ها، مراکزعلمی و پژوهشی به چاپ می رسند.

او افزود: آمار مقالات در دنیا به خصوص در ایران رو به افزایش است، اما در اغلب کشور ها به علت بحث هایی که در حوزه اخلاق علمی وجود دارد و رعایت اصول و موازین اخلاق علمی بعضا این مقالات دچار مشکلاتی می شوند و برخی از موسسات این مقالات منتشر شده را رصد می کنند تا در آن ها خلاف مقررات اخلاق نشر عملی صورت نگیرد.

شریفی تصریح کرد: ممکن است برخی مقالاتی که حتی در سال های بسیار دور به چاپ رسیده اند و مورد استفاده محققان دنیا قرار گرفته اند خلاف مقررات اخلاق نشر عملی باشند و در آن مقاله انحرافی مشاهده شود که در اینصورت نشریه به باطل کردن آن مقاله اقدام می کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: آمار مقالات علمی ایران طی 10 سال اخیر افزایش یافته و یک تعداد محدودی هم باطل شده اند، یعنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند مقاله ایرانی در 10 سال گذشته باطل شده؟

چند مقاله ایرانی در 10 سال گذشته باطل شده؟