مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-01اقتصادي

قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا چند روز آینده مشخص می شود


قیمت خرید تضمینی چغندر قند مشخص شده است، در هفته جاری نیز قیمت خرید گندم و کلزا از کشاورزان نیز تعیین و اطلاع کشاورزان می رسد، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فنی طرح گندم کشور گفت: قیمت خرید تضمینی چغندر قند مشخص شده است، در هفته جاری نیز قیمت خرید گندم و کلزا از کشاورزان نیز تعیین و اطلاع کشاورزان می رسد، باتوجه به افزایش قیمت نهاده ها باید قیمت نهایی محصول نیز افزایش پیدا کند.

سهراب سهرابی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارش ها سطح زیر کشت گندم در کشور حدود 6 میلیون و 163 هزار هکتار برآور شده است، اظهار کرد: از این مقدار حدود دو میلیون هکتار زیر کشت گندم آبی و نزدیک به 4 میلیون و 156 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است.

معاون فنی طرح گندم کشور با بیان اینکه پیش بینی تولید گندم در حال حاضر امکان پذیر نیست، گفت: بخش عظیمی از گندم کشور در اقلیم های سردسیر تولید می شود، بنابراین تا فروردین ماه برای این موضوع زمان نیاز است.

وی افزود: میزان بارش در سراسر کشور افت داشته است، اما بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش ها دراسفندماه و فروردین سال آینده نرمال و فراتر از نرمال است، امید است این پیش بینی محقق شود، زیرا تولید گندم در بخش دیم وابسته به اقلیم است و با کاهش بارش میزان تولید نیز کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا چند روز آینده مشخص می شود

قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا چند روز آینده مشخص می شود