مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-01دانش

افزایش مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله


از سال گذشته تاکنون شبهاتی درباره مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله مطرح شده است.

اخیرا ابتلا به وبای پرندگان به عنوان فرضیه ای درباره علت این اتفاق طرح شده اما یک عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیته مشورتی میانکاله این مسئله را رد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اداره محیط زیست استان مازندران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که شمار تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان به بیش از 18 هزار بال رسیده است البته این اولین بار نیست که پرندگان مهاجر ازجمله فلامینگو، چنگر معمولی و مرغابی به صورت گسترده در میانکاله تلف می شوند چراکه زمستان سال گذشته نیز بیش از 40 هزار پرنده مهاجر در این تالاب از بین رفتند.

هرچند که سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده است که علت مرگ گسترده پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله سم بوتولیسم است اما از سال گذشته تاکنون شک و شبهاتی درباره مرگ پرندگان مهاجر در این تالاب وجود داشته است.

در تازه ترین اظهارنظرها این فرضیه مطرح شده است که آنچه سبب مرگ و میر پرندگان در این منطقه می شود، ابتلا به وبای پرندگان است نه بوتولیسم.

با این حال کمیته مشورتی میانکاله که متشکل از سه دانشگاه دولتی کشور و افراد آگاه محلی است، فرضیه وبای پرندگان را رد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله

افزایش مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله