مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 18:552021-02-28اقتصادي

آذربایجان شرقی بندر خشک می شود


دبیر میز ارمنستان پیشنهاد اجرایی نمودن طرح بندر خشک را داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نظیف، امروز در  دیدار گاگیک ماکاریان رییس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان با اعضای اتاق بازرگانی با ارائه پیشنهاد اجرایی نمودن طرح بندر خشک  اظهار داشت: بندر خشک یک بندر درون سرزمینی چند منظوره است که به طور مستقیم توسط جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل است و مرکزی برای انتقال کالاها به مقاصد دیگر محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم دسترسی ارمنستان به آب های آزاد و استفاده این کشور از بندرعباس برای ترانزیت کالا، استان آذربایجان شرقی می تواند نقش بندر خشک را برای ارمنستان ایفا کند.

نظیف همچنین خواستار برگزاری مستمر وبینارهای تخصصی مابین اعضای انجمن کارآفرینان با اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی استان شده و گفت: بازرگانان ما در ارتباط با طرف های ارمنی مشکل دارند که در این راستا خواستار ایجاد سامانه مشترک اطلاع رسانی تجار و اطلاعات اقتصادی و تجاری هستیم.

رییس دفتر نمایندگی شمالغرب انجمن دوستی ایران و ارمنستان همچنین خواستار توجه بیشتر به موضوع کشت فراسرزمینی و عملیاتی نمودن پروژه های مربوط به این موضوع گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت های قابل توجهی در حوزه کشاورزی دارد که با توجه به مزیت های کشور ارمنستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی بندر خشک می شود

آذربایجان شرقی بندر خشک می شود