مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 17:552021-02-28پزشكي

ربات های ایران ساخت به کمک بیماران می آیند


شرکت های دانش بنیان گوناگونی در حوزه سلامت فعالیت می کنند که با ورود به حوزه فناوری های رباتیک، توانسته اند نیاز صنعت پزشکی را تامین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از شرکت های فناور فعال در حوزه تجهیزات رباتیک و الکترونیک، توانسته است با ساخت ربات کمک پزشکی ایران ساخت، در ارتقای سلامت بیماران از یک سو و  نقشی اثربخش ایفا کرده است.

به طوری که با کاهش تماس ها و حضور کادر درمانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیر، عملکردی قابل قبول را در محیط های بیمارستانی یا سیر محیط هایی که امکان حضور نیروی انسانی ممکن نیست، ارائه می کند.

  ویژگی های نوآورانه و ارتقای سلامت قره خانی، به استفاده از حسگرهای اندازه گیری علائم حیاتی بیماران در ربات ایران ساخت اشاره کرد و گفت: این محصول همچنین  از امکان برقراری ارتباط با پزشکان به کمک برقراری تماس تصویری و امکان حمل غذا و دارو به اتاق های گوناگون در هر مرحله از کارکرد ربات با وجود ساختار چند طبقه آن برخوردار است.

این فعال فناور، با بیان این که ربات های فعال در حوزه توان بخشی به بخشی جدایی ناپذیر از پزشکی تبدیل شده اند، افزود: با توجه به اهمیت بالای فناوری های نو در حوزه سلامت و توان بخشی، با استفاده از دانش فنی بومی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات های ایران ساخت به کمک بیماران می آیند

ربات های ایران ساخت به کمک بیماران می آیند