مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 13:302021-02-28اقتصادي

فناوری فتونیک چه کاربردی در صنعت کشاورزی و غذا دارد؟


کاربرد فناوری فتونیک به قدری گسترش یافته که به حوزه های گوناگون راه یافته و در حال تبدیل شدن به بازیگر اصلی در صنعت کشاورزی و غذا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوری فتونیک با استفاده از ویژگی سرعت و دقت منابع نوری به کشاورزان و متخصصان غذا برای بهبود محصولاتشان کمک چشمگیری می کند.

با استفاده از روش های پیشرفته سنجش نوری ، فوتونیک می تواند به کشاورزان در تعیین سطح پروتیین در برداشت گندم ، غربال کردن آلاینده ها در میوه ها، سبزیجات و کودهای مورد استفاده و مشاهده کیفیت آب برای اندازه گیری سلامت دام، طیور و آبزیان کمک زیادی کند.

به طور کلی ، کاربردهای اپتیک و فوتونیک برای اهداف کشاورزی را می توان به تصویربرداری ، طیف سنجی و ارتباطات پرسرعت اشاره کرد.

  1.

اندازه گیری های بزرگ مقیاس سامانه هایی که با استفاده از فناوری های تشخیص نور و رادار ساخته شده اند، می توانند به  کمک سیگنال های نوری برای نقشه برداری دقیق از زمین های بزرگ و مزارع استفاده شوند.

به عنوان مثال می توان تجهیزات یادشده را در هواپیما نصب کرد تا میزان محصولات کشاورزی، پراکندگی ها و وضعیت زمین را در مقیاس بزرگ در مناطق کشاورزی اندازه گیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری فتونیک چه کاربردی در صنعت کشاورزی و غذا دارد؟

فناوری فتونیک چه کاربردی در صنعت کشاورزی و غذا دارد؟