مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 11:502021-02-28اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی روغن تبعات دارد/ ذخایر روغن مکفی است


با تبدیل ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی برای واردات روغن، باید منتظر افزایش قیمت خیلی چیزها باشیم، زیرا روغن در تولید بسیاری اقلام کاربرد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص وضعیت روغن در کشور، اظهار داشت: با توجه به ایجاد فضای روانی در 2 ماه اخیر و پیش آمدن انتظارات تورمی در کشور، تفکراتی ایجاد شد که شاید در ماه های پایانی سال، ارز وارداتی روغن از 4200 تومانی به ارز نیمایی تبدیل شود این تفکر سبب شد که مراجعه مردم به فروشگاه ها بیشتر شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان این که در ماه های آبان و آذر رفته رفته مشکلات موجود در خصوص روغن رو به کاهش گذاشت، ادامه داد: در ماه های دی و بهمن به سبب ذخیره سازی و اندوختن روغن جامد توسط صنعتی کاران، کمی با هجمه این صنف به فروشگاه ها و مراکز فروش مواجه شدیم که البته این مشکل هم رفته رفته حل شد و در حال حاضر با افزایش نرخ روغن در سراسر جهان، کمی فشار بر روی ما ایجاد شد، اما این فشارها باز هم نتوانست مشکلی در تأمین روغن مورد نیاز و واردات آن به کشور ایجاد کند.

قبادی تصریح کرد: با وجودی که در حال حاضر میانگین مصرف ماهیانه روغن خام در کشور حدود 150 هزار تن است، ما حدود 170 تا 180 هزار تن روغن به کارخانجات تزریق می کنیم، اما متأسفانه جو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی روغن تبعات دارد/ ذخایر روغن مکفی است

حذف ارز 4200 تومانی روغن تبعات دارد/ ذخایر روغن مکفی است