مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:502021-02-28پزشكي

اختصاص 940 دوز واکسن کرونا به کردستان/ آغاز دومین مرحله واکسیناسیون


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 940 دوز واکسن کرونا در مرحله دوم واکسیناسیون به این استان اختصاص یافت.

- ابراهیم قادری درگفت وگو با خبرنگارفارس در سنندج اظهار کرد: تزریق دومین مرحله واکسیناسیون همگانی مقابله با ویروس خواهند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در فاز اول کادر درمانی فعال در بخش مراقبت های ویژه بخش کرونا در بیمارستان های استان نخستین گروه دریافت کننده واکسن بودند.

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی سایر کارکنان بخش درمان و بهداشت و سایر گروه های جامعه، واکسینه خواهند شد، اضافه کرد:  وضعیت دریافت کنندگان واکسن کرونا در مرحله اول مساعد است.

به گفته این مقام مسئول، افرادی از گیرندگان این واکسن تا حدود کمی عوارض خفیفی از  جمله تب و حس سرماخوردگی را داشتند که این عوارض قابل پیش بینی بود ولی در مجموع هیچ موردی که دچار عارضه جدی شده باشد را نداشته ایم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: واکسیناسیون کویید 19 کاملاً رایگان است و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام می شود.

وی با تاکید براینکه واکسن کرونا در هیچ داروخانه ای در سطح شهر توزیع نمی شود، گفت:  قطع زنجیره کرونا را مستلزم مشارکت عمومی، رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از دورهمی ها است مردم باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 940 دوز واکسن کرونا به کردستان/ آغاز دومین مرحله واکسیناسیون

اختصاص 940 دوز واکسن کرونا به کردستان/ آغاز دومین مرحله واکسیناسیون