مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:402021-02-28اقتصادي

توزیع سم خارج از سامانه آفت کش ها، قاچاق محسوب می شود


معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: توزیع هرگونه سم کشاورزی خارج از سامانه مانیتورینگ «کنترل» آفت کش ها، غیرقانونی و مصداق قاچاق است و با متخلفان برخورد می شود.

- ایسنا/لرستان معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: توزیع هرگونه سم کشاورزی خارج از سامانه مانیتورینگ کنترل آفت کش ها، غیرقانونی و مصداق قاچاق است و با متخلفان برخورد می شود.

مسعود لطیفیان در جلسه ستاد گیاه پزشکی لرستان که امروز نهم اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: رصد شبکه توزیع، اندازه و مقدار مصرف سموم کشاورزی استان ها در نسخه جدید سامانه مانیتورینگ آفت کش ها انجام می شود و هرگونه تخطی از سهمیه های صورت گرفته در این سامانه مشخص است.

وی با تأکید بر معرفی متخلفان توزیع غیرقانونی سم به تعزیرات حکومتی تصریح کرد: سموم دریافتی و توزیعی با ارز چهار هزار و 200 تومانی بین استان ها قابلیت نرخ گذاری دارد و هم اکنون احصای آخرین وضعیت استان ها در این خصوص در حال انجام است.

معاون سازمان حفظ نباتات خاطرنشان کرد: به دلیل نوسانات قیمت ارز نیمایی، سم هایی که از این روش وارد و توزیع شده اند نیز نرخ شناوری دارند و سازمان حفظ نباتات تنها موظف به تدارک و تهیه سموم است و مسئولیتی در قبال تنظیم قیمت آن ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع سم خارج از سامانه آفت کش ها، قاچاق محسوب می شود

توزیع سم خارج از سامانه آفت کش ها، قاچاق محسوب می شود