مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:252021-02-28اقتصادي

مجوز 150 هزار میلیارد تومانی مجلس به دولت برای پرداخت بدهی صندوق های بازنشستگی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای با تامین 150 هزار میلیارد تومان از محل دارایی های دولت برای پرداخت به صندوق های بازنشستگی موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با اصلاحات کمیسیون تلفیق در بند و تبصره 2 این لایحه موافقت کردند.

مطابق با این مصوبه، به دولت اجازه داده می شود تا سقف یک میلیون و پانصد هزار ریال از محل ارائه حق الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ای و طرح های سرمایه گذاری متعلق به دولت و شرکت های دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد تامین نماید.

واگذاری ها از محل این بند به صندوق های بازنشستگی در چارچوب قوانین و مقررات انجام می شود و پس از کسر مطالبات صندوق ها از دولت و نیز تعهدات دولت به آن ها به عنوان مطالبه دولت از این صندوق ها قلمداد می گردد.

حکم تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ذینفعان این بند مجری است.

سازوکار اجرایی، تعیین و تخصیص موارد فوق با اولویت مطالبات براساس آیین نامه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه کشور و با تصویب هیئت وزیران برعهده کارگروهی متشکل از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور (به عنوان مسئول)، وزیر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز 150 هزار میلیارد تومانی مجلس به دولت برای پرداخت بدهی صندوق های بازنشستگی

مجوز 150 هزار میلیارد تومانی مجلس به دولت برای پرداخت بدهی صندوق های بازنشستگی