مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:102021-02-28اقتصادي

بیش واکنش ها دلیل عمده اتفاقات در بورس


بیش واکنشی یکی از ناهنجاری های قابل مشاهده در بازار سرمایه است، که پیامدهای مخربی از جمله عدم کارایی بازار را به دنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، سیاوش وکیلی کارشناس بازارسرمایه و مدیر روابط عمومی بورس در پاسخ به این پرسش که چرا سهامداران به یک اتفاق کوچک واکنش عمده نشان می دهند؟ بیان کرد: بیش واکنش در بازارهای مالی یک رفتار شناخته شده است، با توجه به حضور تعداد زیادی از اشخاص که با تصمیم گیری و رفتار خود می توانند، بر بازار و قیمت ها اثر گذار باشند، موضوع واکنش و رفتار القایی از اهمیت خاصی برخوردار است، بیش واکنشی یکی از ناهنجاری های قابل مشاهده در بازار سرمایه است، که پیامدهای مخربی از جمله عدم کارایی بازار را به دنبال دارد و سبب ایجاد و القای جو منفی و مثبت کاذب بر روند کلی معاملات خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بیش واکنش به معنای انجام رفتارهای هیجانی و سریع بر اساس تغییرات حادث شده در روند معاملاتی و قیمت هاست، که بر مبنای تحلیل و استراتژیک معینی صورت نمی گیرد.

براساس شواهد موجود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، بخشی از افت شدید قیمت سهام شرکت ها و همچنین شاخص های بورسی به رفتار هیجانی معامله گران و موضوع واکنش مضاعف برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش واکنش ها دلیل عمده اتفاقات در بورس

بیش واکنش ها دلیل عمده اتفاقات در بورس