مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:052021-02-28اقتصادي

ارائه سهام به متولدین 1400، راهگشای افزایش جمعیت خواهد بود؟


در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه 1400 و با مصوبه روز گذشته مجلس، متولدین سال 1400 صاحب سهام بورس می شوند.

این در حالی است که پیش تر با زمزمه طرح تشویقی زاد و ولد مجلس و ارائه سهام به فرزندان دوم و سوم خانواده، - برخی از کارشناسان و مسئولین امر، اخذ چنین تصمیماتی را راهکار مناسبی در جهت افزایش جمعیت نمی دانستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق با مصوبه روز گذشته مجلس، دولت مکلف است به سرپرست متولدین 1400، یک میلیون تومان بلا عوض از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه های شرکت های دولتی برای خریداری واحدهای صندوق های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس بدهد.

از حدود شش ماه قبل اخباری درباره طرح تشویقی مجلس مبنی بر ارائه سهام به فرزندان سوم و چهارم به بعد خانواده ها تحت عنوان سهام آیندگان به گوش می رسید.

طرحی که محمد مهدی تندگویان ، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آن را پیشنهادی مقطعی و وابسته به متغیرهای دیگر دانست که چاره درد رشد منفی جمعیت نیست.

تندگویان گفته بود: سود و ضرر مشوقی مانند بورس و اینکه به طور دقیق در چه دوره ای امکان استفاده از آن وجود دارد مشخص نیست.

وی همچنین این را هم گفته بود که چاره حل بسیاری از مشکلات نظیر رشد منفی جمعیت و کاهش فرزندآوری مشوق هایی دائمی و مادام العمری نظیر معاف شدن از مالیات و پرداخت های درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه سهام به متولدین 1400، راهگشای افزایش جمعیت خواهد بود؟

ارائه سهام به متولدین 1400، راهگشای افزایش جمعیت خواهد بود؟