مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 04:302021-02-28اقتصادي

پاسخ وزارت صمت به انتقادات فاسد شدن کالاهای گروه 27


مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به فاسد شدن کالاهای گروه 27، گفته که اکثر کالاهای رسوبی در گمرکات اجرایی یا فاقد ثبت سفارش بوده و یا جزو کالاهای ممنوعه یعنی اولویت ارزی 4 و 27 هستند.

- مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به فاسد شدن کالاهای گروه 27، گفته که اکثر کالاهای رسوبی در گمرکات اجرایی یا فاقد ثبت سفارش بوده و یا جزو کالاهای ممنوعه یعنی اولویت ارزی 4 و 27 هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پاسخ به مصاحبه ایسنا با معاون فنی گمرک در رابطه با قرار گرفتن 40 میلیون دلار کالاهای گروه 27 در معرض فساد و یا متروکه شدن توضیحاتی به نقل از سعید عباسپور، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت ارائه کرده که متن آن به شرح زیر است: با استناد ماده (8) قانون مقررات صادرات و واردات ورود کالا به کشور موکول به ثبت سفارش و اخذ مجوزهای فنی و بهداشتی از مراجع ذیربط است.

اکثر کالاهای رسوبی در گمرکات اجرایی یا فاقد ثبت سفارش بوده و یا جزو کالاهای ممنوعه است (اولویت ارزی 4 و 27).

برخی از این کالاها علیرغم ثبت سفارش فاقد تاییدیه تامین ارز بانک مرکزی بوده و بنابراین امکان ترخیص برای آنها در سامانه پنجره تجارت فرامرزی میسر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزارت صمت به انتقادات فاسد شدن کالاهای گروه 27

پاسخ وزارت صمت به انتقادات فاسد شدن کالاهای گروه 27