مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 00:502021-02-27بين الملل

تقلای بایدن برای توجیه حمله متجاوزانه آمریکا به شرق سوریه


رییس جمهور ایالات متحده در واکنش به انتقاد برخی از قانونگذاران دموکرات نسبت به حمله غافلگیرانه و بدون تأیید آمریکا به نوار مرزی عراق- سوریه درصدد توجیه این حمله نظامی برآمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بلومبرگ، جو بایدن رییس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با ارسال نامه ای خطاب به نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان و پاتریک لیهی رییس موقت مجلس سنای این کشور، درصدد توجیه دستور خود برای حمله تجاوزکارانه به شرق سوریه برآمد.

بایدن در این نامه که در واقع در پاسخگویی به اعتراض و انتقاد برخی قانون گذاران دموکرات نسبت به این تصمیم نگاشته شده - مدعی شد که هدف وی از حمله به اهدافی در شرق سوریه جلوگیری از ادامه یافتن حملات به نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور در عراق بوده است.

در بخشی از این نامه که متن آن بامداد یکشنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: برای دفاع و حفاظت از پرسنل و شرکای ما در برابر این حملات و همچنین حملات آتی، طبق اختیارات قانون اساسی برای اعمال قدرت رزمی به عنوان فرمانده کل قوا، این اقدام نظامی را هدایت کردم .

بایدن همچنین مدعی شد: آن گروه های شبه نظامی غیر دولتی [که در حمله به سوریه هدف قرار گرفتند]، در حملات اخیر علیه پرسنل آمریکایی و ائتلاف در عراق دخیل بودند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلای بایدن برای توجیه حمله متجاوزانه آمریکا به شرق سوریه

تقلای بایدن برای توجیه حمله متجاوزانه آمریکا به شرق سوریه