مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 21:102021-02-27بين الملل

اعضای پارلمان عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند


اعضای پارلمان عراق از نخست وزیر این کشور خواستند تا پیرامون ادعای مقامات واشنگتن مبنی بر همدستی آژانس های جاسوسی محلی با آمریکا در حمله هوایی پنج شنبه به نوار مرزی عراق و سوریه تحقیق کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) مدعی شد که حمله هوایی این کشور در شامگاه پنج شنبه به منطقه مرزی سوریه و عراق با همدستی نهادهای جاسوسی محلی صورت گرفته است؛ ادعایی که وزارت دفاع عراق آن را قویاً رد کرد.

با این حال گروهی از اعضای پارلمان عراق و وابسته به ائتلاف فتح از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواستند تا در مورد این ادعای واشنگتن تحقیق کنند.

گفتنی است، شامگاه پنج شنبه دو فروند جت یو اس اف -15 ای نیروی هوایی ایالات متحده تأسیساتی را در گذرگاه مرزی القائم- ابوکمال در مرز میان عراق و سوریه بمباران کردند.

جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده مدعی شد که هدف این حمله ها نیروهای حشد شعبی بودند که به زعم وی، در حمله های اخیر به پایگاه ها و کاروانهای نظامی ایالات متحده در عراق دست داشته اند.

در همین ارتباط، لووید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه از شرکای عراقی واشنگتن برای انجام تحقیقات و عملیات اطلاعاتی و کمک به موفقیت آمیز بودن این حمله ها قدردانی کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای پارلمان عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند

اعضای پارلمان عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند