مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 16:002021-02-27اقتصادي

کاشت 100 میلیون درخت مثمر تا سال 1404


دبیر جمعیت درخت یاران با اشاره به اینکه اکنون پویش ملی درخت یاری با کاشت 1 میلیون درخت در کشور آغاز می شود، گفت: طبق اسناد توسعه کشور قصد داریم تولیدات باغی در سال 1404 به دو برابر میزان فعلی برسد.

- دبیر جمعیت درخت یاران با اشاره به اینکه اکنون پویش ملی درخت یاری با کاشت 1 میلیون درخت در کشور آغاز می شود، گفت: طبق اسناد توسعه کشور قصد داریم تولیدات باغی در سال 1404 به دو برابر میزان فعلی برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سجاد باقری در نشست خبری پویش ملی درخت یاری با اشاره به اینکه جمعیت درخت یاران با توجه به سابقه تحقیقاتی دو ساله خود در حوزه های زیستی خلاء بسیار جدی را در اکوسیستم زیستی ایران مشاهده کرده بود افزود: گسترش گونه های گیاهی غیربومی مبتنی بر اقلیم ایران مخصوصا در شهرهای جنوبی کشور، آسیب های بسیار جدی را به سلامت و زیرساخت های شهر وارد می کرد.

وی ادامه داد: نمونه هایی از این آسیب ها را در شهر تهران نیز مشاهده کرده ایم مانند افزایش درختان توت بی ثمر در سطح پارک های تهران که باعث افزایش سفید بالک ها به عنوان یک آفت غالب چندین ساله شده است و آسیب هایی را برای شهروندان تهران هم به لحاظ سلامت هم به لحاظ اجتماعی ایجاد کرد و بالاخره در نتیجه دو تا سه سال مبارزه فیزیکی و شیمیایی موفق شدند این گونه را در تهران کنترل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 100 میلیون درخت مثمر تا سال 1404

کاشت 100 میلیون درخت مثمر تا سال 1404