مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 14:152021-02-27فناوري

بازسازی لحظات اولیه انفجار بیگ بنگ بوسیله ی شبیه سازی رایانه ای


کیهان شناسان با شبیه سازی 4 هزار نوع جهان متفاوت در یک ابر رایانه ی بزرگ می خواهند اولین لحظات پس از مه بانگ(بیگ بنگ) را بازسازی کنند.

- بازسازی لحظات اولیه انفجار "بیگ بنگ" بوسیله ی شبیه سازی رایانه ای کیهان شناسان با شبیه سازی 4 هزار نوع جهان متفاوت در یک ابر رایانه ی بزرگ می خواهند اولین لحظات پس از مه بانگ(بیگ بنگ) را بازسازی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، هدف کیهان شناسان ایجاد تصویری از اولین لحظات پس از مه بانگ(بیگ بنگ) است زمانی که جهان به طور ناگهانی تریلیون تریلیون بار در کسر کوچکی از یک میکروثانیه منبسط شد.

با استفاده از روش هایی که برای شبیه سازی مشاهدات واقعی استفاده می شود دانشمندان می خواهند به درک دقیقی از این دوره برسند.

ماساتو شیراساکی(Masato Shirasaki)، رهبر این تحقیقات و کیهان شناسی از رصدخانه ملی ستاره شناسی ژاپن در ایمیلی به لایو ساینس گفته: ما به گونه ای می خواهیم از عکس بزرگسالی جهان، عکس کودکی اش را حدس بزنیم.

جهان چندتکه جهان امروز تنوع زیادی در چگالی نشان می دهد برخی بخش های آن غنی از کهکشان ها هستند در حالی که بخش های دیگر خالی و بی حاصل هستند.

شیراساکی می گوید: یک فرضیه ی امیدوار کننده برای توضیح نابرابر بودن چگالی مواد مریی این است که در زمان رخ دادن بیگ بنگ در جهان کوچک و اولیه نوسانات کوانت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی لحظات اولیه انفجار بیگ بنگ بوسیله ی شبیه سازی رایانه ای

بازسازی لحظات اولیه انفجار بیگ بنگ بوسیله ی شبیه سازی رایانه ای