مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 12:552021-02-27بين الملل

پولتیکو: باید مراقب تکرار انقلاب ایران در عربستان بود


نشریه آمریکایی پولتیکو با اشاره به افشای نقش ولی عهد سعودی در قتل «جمال خاشقجی» معارض عربستانی، پیش بینی کرد حکومت پادشاهی این کشور، با انقلابی مشابه انقلاب سال 1357 مردم ایران علیه پادشاه پهلوی مواجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی پولتیکو در گزارشی می نویسد که در شرایط حساس فعلی باید در برخورد با عرستان دقت بیشتری شود تا در این کشور انقلابی شبیه انقلاب ایران تکرار نشود.

به نظر می رسد انتشار گزارش قتل جمال خاشقچی ، روزنامه نگار سعودی قطعه ای از پازل سیاست های جدید کاخ سفید در قبال ریاض برای تنظیم مجدد روابط با نیاز آمریکایی ها به نفت خلیج فارس تطبیق می دهد.

اما اکنون با تغییرات عمده در سیاست های انرژی آمریکا، نیاز به نفت کمتر از گذشته احساس می شود.

به همین دلیل، در حال حاضر حضور نظامی آمریکا در منطقه بیش از آنکه ضامن منافع آمریکا باشد، به دلیل دشواری در عملیات خروج نظامیان از منطقه است.

از سوی دیگر، شرکای آمریکا در خاورمیانه از جمله امارات و اسراییل تمایل دارند که آمریکا همچنان هژمون نظامی منطقه باقی بماند.

پولتیکو این مسئله را به نفع آمریکا نمی داند.

در شرایط ملتهب کنونی که احتمال افزایش تنش ها بسیار زیاد است، بایدن برای جلوگیری از آغاز هرگونه جنگ دیگر در خاور میانه باید گامی بلند بردارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولتیکو: باید مراقب تکرار انقلاب ایران در عربستان بود

پولتیکو: باید مراقب تکرار انقلاب ایران در عربستان بود