مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 12:252021-02-27بين الملل

درخواست برای تحریم مسابقات «فورمول یک» در عربستان


یک سازمان حقوق بشری از «لویس همیلتون» قهرمان ورزشی فرمول یک خواست تا مسابقات ورزشی پیش رو در عربستان سعودی را به دلیل مسائل حقوق بشری تحریم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبسایت ورزشی فرانسوی آف وان اونلی نوشت که سازمان حقوق بشری و ضد جنگ Code Pink از لویس هامیلتون راننده و کارنامه سیاه حقوق بشری این کشور ذکر کرده است.

در نامه سازمان Code Pink به لویس هامیلتون آمده است که او در دفاع از حقوق سیاه پوستان تاکنون شجاعت بسیاری از خود نشان داده و شایسته است که مخالفت خود با هرگونه ظلمی در جهان را نشان دهد.

در این نامه همچنین موارد نقض حقوق بشر از جمله قتل جمال خاشقچی در اکتبر 2018 و بحث حقوق زنان و همچنین جنگ یمن ذکر شده و از لویس هامیلتون خواسته شده تا شرکت در مسابقه فرمول یک جده را رد کند یا به طور علنی درباره حقوق بشر در عربستان سخنرانی کند و این گونه به مقامات سعودی بفهماند که جهان در برابر اقدامات آن ها کور نیست.

سازمان Code Pink سپس از لویس هامیلتون خواست تا اگر در مسابقات نیز شرکت کرد، پیراهنی را بر تن کند که روی آن درخواست پایان دادن به جنگ یمن نوشته شده باشد.

دولت سعودی در سال های گذشته تلاش بسیاری برای نشان دادن چهره متفاوت از عربستان در انظار جهانی با برگزاری مسابقات این چنینی و همچنین برگزاری جشن های موسیقی انجام دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست برای تحریم مسابقات «فورمول یک» در عربستان

درخواست برای تحریم مسابقات «فورمول یک» در عربستان