مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 11:452021-02-27اقتصادي

کشت مکانیزه چغندرقند در مرودشت آغاز شده است


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: قیمت مناسب عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی کارخانه های قند برای توسعه کشت امسال چغندرقند است.

- عزیز رحیمی شنبه 9 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت چغندر از اوایل اسفند آغاز شده و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: برداشت چغندر قند نیز اواخر مهرماه سال آینده است.

این مقام مسئول گفت: استفاده از بذور اصلاح شده منوژرم با عملکرد بالا، ارائه دو کیلو قند یا شکر به ازای هر تن چغندر و 20 کیلو تفاله به ازای هر تن چغندر قند، پرداخت کمک کرایه و خدمات مکانیزه از دیگر مشوق های کشت چغندر قند است.

به گفته رحیمی کاشت مکانیزه چغندر قند نیاز به عملیات تنک کردن، امکان وجین علف های هرز به صورت مکانیکی و برداشت مکانیزه را فراهم می کند.

رحیمی عنوان کرد: مقاومت دربرابر استرس های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول استراتژیک است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، متوسط برداشت محصول در این شهرستان را 70 تن در هکتار عنوان کرد و گفت: بیش از 65 درصد مزارع چغندر با روش های نوین آبیاری می شود که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت مکانیزه چغندرقند در مرودشت آغاز شده است

کشت مکانیزه چغندرقند در مرودشت آغاز شده است