مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 11:402021-02-27فناوري

خالکوبی موقت هوشمندی که می درخشد


دانشمندان از دانشگاه کالج لندن و موسسه ی فناوری ایتالیا یک خالکوبی موقت ساخته اند که از فناوری تولید نور تلویزیون ها و تلفن های هوشمند در آن استفاده شده که راه را برای نسل جدیدی از خالکوبی های هوشمند با کاربردهای مختلف باز می کند.

- دانشمندان از دانشگاه کالج لندن و موسسه ی فناوری ایتالیا یک خالکوبی موقت ساخته اند که از فناوری تولید نور تلویزیون ها و تلفن های هوشمند در آن استفاده شده که راه را برای نسل جدیدی از خالکوبی های هوشمند با کاربردهای مختلف باز می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، این فناوری که در آن دیود نورگسیل ارگانیک (OLEDs) استفاده شده مانند تتوهای موقت معمولی بر روی بدن خالکوبی می شود.

این دیودها روی یک کاغذ تتوی معمولی قرار می گیرد و به وسیله ی مرطوب کردن به پوست منتقل شده و می چسبد.

محققان که این روند را در مقاله ای در مجله ی Advanced Electronic Materials توصیف کرده اند می گویند: این فناوری می تواند با سایر خالکوبی های الکترونیکی دیگر ترکیب شده و به طور مثال هنگامی که ورزشکاری دچار کم آبی شده و یا باید برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از نور خورشید دور بماند شروع به درخشیدن کند.

همچنین این تتوها می توانند روی بسته بندی میوه ها قرار گیرند تا زمانی که تاریخ انقضای محصول گذشته یا نزدیک است اطلاع دهد یا به عنوان تتوی درخشان در ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالکوبی موقت هوشمندی که می درخشد

خالکوبی موقت هوشمندی که می درخشد