مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 11:352021-02-27اقتصادي

مجلس مانع آینده فروشی دولت شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با مخالفت با انتشار اوراق برای جبران کسری منابع هدفمندی یارانه ها، عملا با آینده فروشی دولت مخالفت کردند چون بنا بر گفته رییس سازمان برنامه و بودجه بازپرداخت این اوراق برای سال های بعد خواهد بود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز نیز به بررسی بندهایی از لایحه بودجه 1400 در بخش درآمدی پرداختند.

یکی از موارد بحث برانگیز مربوط به تبصره 14 درباره بخش هدفمندی یارانه ها بود.

در ابتدا مجلس درآمد دولت حاصل از هدفمندسازی یارانه ها در سال آینده را مشخص کرد که بنا بر گفته رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق این میزان 333 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

سپس تصویب شد که منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه بندی در سال 1398، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم چهارده و نیم درصد شرکت ملی نفت ایران نمی شود.

همچنین مجوزی به بانک مرکزی برای ارائه تنخواه به سازمان هدفمندی داده شد بدین صورت که از کل درآمد هدفمندی یارانه ها تنخواهی برای پرداخت به موقع یارانه نقدی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار می گیرد؛ در زمان بررسی این بند محسن دهنوی نایب رییس کمیسیون تلفیق پیشنهاد حذف آن را داد که با آن مخالفت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس مانع آینده فروشی دولت شد

مجلس مانع آینده فروشی دولت شد