مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:452021-02-27اقتصادي

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چوب حرارتی شد


یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید چوب حرارتی با ظرفیت اسمی 20 هزار متر مربع در ماه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ، یوسف زارع بیدکی، مدیرعامل شرکت گرما چوب پارسیان در مورد محصول شرکت گفت: چوب خام برای نمای ساختمان قابل استفاده نیست و در اثر آب، رطوبت و گرما از بین می رود.

بر همین اساس با کوره های دانش بنیان طراحی شده در شرکت و عملیات حرارتی به چوب تا 212 درجه حرارت داده می شود؛ این کار باعث افزایش مقاومت چوب در برابر گرما، باران ورطوبت و موریانه می شود.

وی ادامه داد: چوب در دمای 80 درجه آتش می گیرد اما با تکنولوژی بکار رفته در کوره ها می توانیم تا 212 درجه به چوب حرارت بدهیم تا تغییرات شیمیایی مورد نظر روی چوب اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت گرما چوب پارسیان بازار هدف محصولات این شرکت را صنعت ساختمان عنوان کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما تامین مواد اولیه است.

ماده خام مورد استفاده در کوره های ما از روسیه وارد می شود بر این اساس با مشکلاتی چون نوسانات ارزی، تحریم ها و کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

زارع بیدکی در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه های تولیدی در داخل کشور گفت: ما با اتکا به توان متخصصان خود توانستیم تجهیزات تولیدی این فرآیند مانند کوره حرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چوب حرارتی شد

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چوب حرارتی شد