مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:202021-02-27اقتصادي

مقایسه روش های مختلف تولید سلول های لنفوبلاستوییدی


محققان بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، با رویکرد کاهش هزینه ها و زمان مورد نظر و نیز با درنظرگرفتن افزایش نرخ موفقیت، - به همت محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام شد؛ مقایسه روش های مختلف تولید سلول های لنفوبلاستوییدی محققان بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، با رویکرد کاهش هزینه ها و زمان مورد نظر و نیز با درنظرگرفتن افزایش نرخ موفقیت، با مقایسه چهار روش مختلف موفق به بهینه سازی روش کارایی جهت تولید سلول های لنفوبلاستوییدی گردیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرضا دانشور، مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز گفت: رده های لنفوبلاستوییدی تولید شده به کمک ویروس EBV می توانند مهمترین روش نگهداری نمونه DNA انسانی بدون نمونه گیری مجدد باشند.

همچنین این سلول ها می توانند به عنوان منبعی برای مطالعات نقشه پروتئوم، بیماری های ژنتیکی عصبی، مسیرهای متابولیک، بررسی جهش های اسپلایسینگ RNA، نمونه های کنترل انواع مطالعات ژنتیکی و تولید سلول های پرتوان القایی به حساب آیند.

دانشور افزود: روش های مختلفی برای تولید این رده ها با گزارش نرخ موفقیت متفاوت به کار برده شده است، لذا بانک سلولهای انسانی و جانوری با رویکرد کاهش هزینه ها و زمان مورد نظر و همچنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقایسه روش های مختلف تولید سلول های لنفوبلاستوییدی

مقایسه روش های مختلف تولید سلول های لنفوبلاستوییدی