مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 06:252021-02-27اقتصادي

آغاز آزادسازی پول های بلوکه شده


رییس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به آزاد سازی یک میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره، گفت: این اتفاق می تواند گام ابتدایی روندی باشد که به برداشته شدن تدریجی یا یکباره تحریم ها منجر می شود و امکان مبادله بانکی را برای کشور فراهم می سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، اعلام توافق میان ایران و کره جنوبی برای آزادسازی یک میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده ایران در بانک های این کشور، خبر امیدوارکننده ای که بود که فضای اقتصادی کشور را در هفته گذشته تحت تاثیر خود قرار داد.

خبری که پس از اما و اگرهای فراوان سرانجام روز پنجشنبه با تایید یکی از مقامات ارشد وزارت امورخارجه کره جنوبی مبنی بر موافقت آمریکا با انجام این مبادله مالی، به نظر می رسد تا اجرایی شدن فاصله چندانی نداشته باشد.

احمد مجتهد استاد دانشگاه و رییس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی، نیز ضمن استقبال از این تحول در عرصه دیپلماسی اقتصادی گفت: آزادسازی یک میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، را می توان به عنوان یک نشانه مثبت و گام ابتدایی از مجموعه تحولاتی دانست که کشور را به سمت حل مشکلات اقتصادی هدایت خواهد کرد.

وی افزود: اقتصاد ایران در سال های اخیر تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشت و منابع فراوان مسدود شده کشور در بانک های جهانی، واردات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز آزادسازی پول های بلوکه شده

آغاز آزادسازی پول های بلوکه شده