مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 06:052021-02-27سياسي

مهار یک کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بوکان در کمتر از 24 ساعت توسط اکیپ های واکنش سریع شناسایی، - مهار و مختومه سازی شد.

سید امید خلیل زاده گفت: با اعلام تلفات در یکی از خانوار های روستای ترکمان کندی در شهرستان بوکان بلافاصله با اعزام اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی اقدامات قرنطینه و تشخیص بیماری در کمتر از یک روز انجام یافت.

به نقل از روابط عمومی این اداره کل، خلیل زاده گفت: در قالب برنامه رصد و پایش بیماری اقدامات مورد نیاز در شعاع های اپیدمیولوژیک بیماری بر اساس برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این بیماری در روستای فوق مهار و مختومه سازی در عرض 24 ساعت درروز پنجشنبه 7 اسفند 99 توسط اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل استان کاملا مهار و مدیریت شده است، از مرغداران خواست که به اطلاعیه های بهداشتی در خصوص بیماری انفلوانزای فوق حاد پرنددگان توجه کنند و هرگونه کاهش تولید و کاهش مصرف و تلفات را به دامپزشکی اطلاع دهند.

خلیل زاده همچنین از روستاییان در سطح استان درخواست نمود درصور مشاهده هر گونه تلفات در طیور روستایی مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی گزارش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار یک کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان

مهار یک کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان