مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 03:552021-02-27سياسي

تولید 50 هزار مگاوات برق جدید تا سال 1415 ضروری است


عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی با اشاره به هشدار شورایعالی امنیت ملی، سازمان پدافند غیرعامل و مجلس نسبت به قطعی برق و گاز در سال های آینده به دلیل کمبود تولید و افت فشار گفت: - هادی بیگی نژاد عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی اظهار داشت: کمیسیون انرژی نسبت به برق و گاز بسیار حساس است؛ ما اگر به شیوه فعلی حرکت کنیم حتماً در آینده واردکننده برق و گاز خواهیم شد.

  وی افزود: دولت با توجه به اینکه چند از عمر فعالیتش باقی مانده توجهی به این موضوع نداشته و نمی دانم چرا شورایعالی امنیت ملی به این موضوع ورود نمی کند که ممکن است وضعیت برق و گاز کشور در آینده به سمتی برود که دچار مشکلات شویم و بایستی تمامی زیرساخت های لازم در این باره از هم اکنون فراهم شود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما از 4 سال آینده درگیر مشکلات افت فشار گاز خواهیم شد و این افت از میدان گازی پارس جنوبی شروع شده و عملاً تولید گاز کم خواهد شد؛ وقتی تولید گاز کم شود قطعاً دچار مشکلاتی در بخش خانگی خواهیم شد و شاهد قطعی گاز در شهرها خواهیم بود ضمن اینکه توانایی تأمین گاز نیروگاه ها را هم نداشته و دچار قطعی برق هم خواهیم شد.

این در حالی است که اگر در شرایط فعلی تولید میدان گازی پارس جنوبی باقیمانده به همین میزان باشد و مصرف برق و گازمان هم همین طور باشد و ارقام آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 50 هزار مگاوات برق جدید تا سال 1415 ضروری است

تولید 50 هزار مگاوات برق جدید تا سال 1415 ضروری است